تعمیر برد ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی یکی از پر درخواست ترین خدماتی است که در مرکز تخصصی تعمیر بردهای الکترونیکی ثبت می گردد. برد بخشی مهم و ثابت در تمام انواع ماشین لباسشویی می باشد که با توجه به برند آن لوازم خانگی، کیفیت های متفاوتی دارد. آنچه بی شک در تمام انواع ماشین لباسشویی وجود دارد، این است که برد هر دستگاه، کار و عملکرد تمام قطعات دیگر را کنترل و تنظیم می کند و تعمیر آن باید در اولین زمان ممکن انجام گیرد.

برد الکترونیکی، قطعه ای است هوشمند که با توجه به فناوری مورد استفاده در هر ماشین لباسشویی طراحی و ساخته شده است. به دلیل همین خاصیت، این قطعه همواره در طول زمان، به دست طراحان و کارشناسان هر برند لوازم خانگی، در حال پیشرفت و توسعه بوده است و بر عملکرد و ویژگی های دستگاه نقش مهمی دارد.

هر چقدر یک ماشین لباسشویی امتیازات بیشتری داشته باشد و در سطح کیفی بالاتری قرار داشته باشد، برد الکترونیکی قدرتمندتری دارد. به همین دلیل تعمیر این قطعه نیز اهمیت فراوانی دارد و باید به دست کارشناس متخصص و آشنا به انواع فناوری و تکنولوژی های به کار رفته در این دستگاه ها، صورت بگیرد.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی قطعه ای است که از سیم پیچ ها، فیوزها و خازن ها، ترانزیستورها و … تشکیل شده است و بر روی آن شیارهایی مسی وجود دارد که وظیفه بر قرار کردن جریان در مدار را بر عهده دارند. ممکن است بر اثر عوامل متعددی یکی از قطعات آن یا کل برد آسیب ببیند و به اصطلاح بسوزد و نیاز به تعمیر پیدا کند. گاه تعمیر کار می تواند با تعویض یک قطعه مانند یک خازن یا فیوز، برد الکترونیکی را تعمیر نماید و به کار بیندازد. ولی گاه کل برد الکترونیکی می سوزد و باید به کلی تعویض گردد که در این صورت هزینه تعمیر بیشتر خواهد بود.

وظیفه برد ماشین لباسشویی این است که فرمان هایی که کاربر به دستگاه می دهد، مانند استارت، تایمر، مدت خشکشویی، آبکشی و سایر برنامه هایی که کاربر تعیین می نماید، اجرا نماید و قطعات دیگر را بر طبق این تنظیمات به کار اندازد.ممکن است در برخی موارد فرد برنامه مشخصی را برای شستن لباس ها بر روی ماشین لباسشویی خود تنظیم نماید.

ولی ماشین لباسشویی با توجه به آن برنامه، لباس ها را نشوید، در چنین موقعیتی احتمال بالایی وجود دارد که برد دستگاه دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

کار نکردن پنل جلوی ماشین لباسشویی نیز یکی از شایع ترین نشانه هایی است که نشان می دهد برد دستگاه دچار مشکل شده است. همچنین خاموش شدن یک باره دستگاه، نیز علامتی برای وجود اختلال در این قطعه می باشد. در چنین مواردی این احتمال وجود دارد که در برخی از برندهای ماشین لباسشویی، دستگاه مشکل در برد را تشخیص دهد و خطا یا ارور مربوطه را بر روی نمایشگر خود نشان بدهد.

دلایل زیادی سبب می شود که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند که این دلایل شامل این موارد می شود: نوسان پیدا کردن برق و قطعی یکباره برق یا خاموش کردن یکباره در زمان فعالیت ماشین لباسشویی یکی از عواملی شایعی است که ممکن است باعث اتصالی در خازن و سوختن یکی از اجزاء برد الکترونیکی یا کل آن شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. نفوذ آب به دستگاه و این قطعه، یکی دیگر از متداول ترین دلایل سوختن برد الکترونیکی می باشد.

نفوذ آب به این قطعه باعث می شود سیم پیچ های داخل قطعه با یکدیگر اتصالی کنند و برد الکترونیکی بسوزد و نیاز به تعمیر پیدا کند. وجود اشکال و ضعف و کیفیت پایین خازن و فیوز نیز یکی دیگر از دلایل رایج خرابی برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی می باشد و تعمیر این دستگاه را ضروری می نماید. یکی دیگر از دلایل خرابی و تعمیر برد الکترونیکی، از کار افتادن پنل جلویی ماشین لباسشویی و خرابی آن می باشد.

پس از خرابی برد دستگاه، مجموعه ای از عوارض و علائم احتمال دارد که پیش بیاید که تشخیص منشاء خرابی و قطعه نیاز به تعمیر را مشکل سازد. این عوارض شامل این موارد می باشند: در این موارد ممکن است آب ماشین لباسشویی تخلیه نشود و درون مخزن آن بماند. یکی دیگر از علائم شایع به این صورت می باشد که دستگاه در اجرای فرمان آبگیری دچار اشکال می شود.

آب بیش از اندازه ای وارد مخزن می شود و فرایند آبگیری و تخلیه، به صورت پی در پی تکرار می گردد. این عوارض باعث به نمایش در آمدن خطاهایی در نمایشگر هر دستگاه با توجه به برندی که دارد می شود که تشخیص درست آن ها و تعمیر مناسبد باید توسط تعمیرکار متخصص و ماهر صورت گیرد.

برخی موارد نیز وجود دارند که باعث فشار آوردن به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می شوند و باعث سوختن یکی از قطعات یا تمام آن می گردند و نیاز به تعمیر را الزامی می گردانند. این موارد عبارت هستند از: وقتی که مخزن ماشین لباسشویی به هر دلیلی نمی تواند به خوبی بچرخد و به برد فشار می آورد.

یا زمانی که خشک کن ماشین لباسشویی به خوبی کار نمی کند برد در معرض آسیب قرار می گیرد. همچنین زمانی که آب درون مخزن تخلیه نمی شود، برد الکترونیکی آسیب می بیند. یکی دیگر از مواردی که به برد فشار می آورد، این است که از جایی که شلنگ تخلیه قرار دارد، آب به درون ماشین لباسشویی باز می گردد.

هر چقدر عملکرد تک تک اجزاء ماشین لباسشویی به درستی انجام شود، به برد الکترونیکی نیز فشار کمتری می آید. برد اگر به کلی آسیب ببیند و مشکل با تعمیر یا تعویض یکی از اجزاء آن بر طرف نگردد، هزینه بر خواهد بود.

با توجه به برندی که ماشین لباسشویی دارد و موجود بودن قطعات آن و نوسانات اقتصادی نرخ متفاوتی برای تعمیر یا تعویض آن نیاز دارد. در صورتی که اگر افراد ماشین لباسشویی خود را هر چند وقت یکبار سرویس کنند، احتمال خرابی برد و فشار آمدن به آن و مشکلاتی از این دست، بسیار پایین می آید.

کارهای کوچک و ساده ای وجود دارند که احتمال خرابی و نیاز به تعمیر پیدا کردن برد را بسیار پایین می آورد. ساده ترین کار که می تواند باعث محافظت از این قطعه کوچک شود و احتمال خرابی برد را پایین بیاورد، استفاده از یک محافظ برق می باشد که مانع آسیب دیدن دستگاه در زمان نوسانات برق شهری یا قطعی برق می شود. دومین کاری که می تواند از آسیب دیدن برد الکترونیکی جلوگیری کند، تعمیر آب ریزی دستگاه است. اگر هر قسمت از ماشین لباسشویی نشتی آب دارد باید در اولین فرصت تعمیر گردد تا باعث آسیب دیدن دیگر قطعات نگردد.

ما در این مجموعه با استفاده از بهترین تکنسین ها و تعمیرکاران، آماده ارائه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی از جمله برد الکترونیکی آن می باشیم. تعمیرکاران این مجموعه با گذراندن دوره های مختلف، با روش کار و تعمیر تمامی برندهای معتبر ماشین لباسشویی آشنایی و تخصص داشته و اشراف کامل به مکانیزم عملکردی قطعات دارند.

اولویت تعمیرکاران این مجموعه بر مقرون به صرفه بودن تعمیرات و پایین آوردن هزینه های تعمیرات است. تمامی مراحل تعمیر پیش از انجام گیری با متقاضی، در میان گذاشته می شود و سپس اقدام به تعمیر می گردد. ما این خدمات را با قیمتی بسیار مناسب به متقاضیان ارائه می دهیم.